onsdag 2 mars 2011

It ain´t over untill the fat lady sings

Nä just det kampen har börjat! Den där kampen mot kilonona som nu ska väck! Det skumma är att det inte känns som någon kamp, det fungerar än så länge fantastiskt bra med träningen iallafall. Har börjat hänga på Friskis med Emma, vi stöttar varandra och hon hämtar mig varje träningstillfälle. Det är nog det som saknats när jag tidigare startat träning o sedan slutat. Jag hade ingen Emma. Hon är fantastisk helt enkelt. Kosten har jag börjat göra lite förändringar, eller med mitt Hälsopedagogtänk, förbättringar känns som ett skönare ord. Överhuvudtaget tror jag att livsstilsförändringar (eller förbättringar:)för att bli bestående handlar om att man ändrar saker som man kan leva med för alltid och att man gärna lägger till goda vanor istället för att lägga all fokus på att avstå, sluta med eller göra ovanorna skuldbelagda. Hellre omfamna ovanorna, lasterna och tillåta dem! Fast bara ibland. Men de är inte bara av ondo utan mycket livskvalitet finns i dem. Njuta det tänker jag aldrig sluta med, snarare tänker jag njuta mer. Men av fler saker än god mat. Just nu njuter jag av mina knoppande muskler hehe, jag ska komma i mitt livs form nu, för det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar