torsdag 6 maj 2010

Teater




I sommar ska jag spela teater. Jag ska vara med i en utomhusuppsättning av Ronja Rövardotter och spela Birks mamma Undis och hovdamen som sjunger en lite dryg visa och blir rånad av rövarna i skogen och ger upp ett ännu drygare skrik(hur f-n ska jag lyckas hålla ton så där länge???) ja ni vet nog vilken jag menar. Vi är 3pers som delar på samma roll så det blir ju inte varje dag utan spelar kanske 2 dagar i veckan. 0kr i betalt men jag ser det som en investering i att lära känna likasinnade och möjligheter till vidare arbete som kan ge betalt. Och självklart är det ett äventyr bara att få delta. Tänk eldar, medeltid och denna fantastiska naturen här i Falkenberg. Det ska bli spännande. Det verkar även som att Alma o Wilmer ska vara med också, vilka roller är inte klart men kanske grådvärg, rumpnisse eller vildvittra då? lite orolig för det logistiska dock. Kingen har ju sin högsäsong under sommaren så det hela hänger på att mamsen ställer upp, annars går det åt pipsvängen..
Bilder lånade av kåmanöje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar