onsdag 5 maj 2010

Läs den!

Jag sträckläste Mia Skäringers pocketbok"Dyngkåt och hur helig som helst" igår och den var hur bra som helst. Mia Skäringer är fantastisk, hon är framförallt helt ÄKTA. Det är den egenskap jag själv värderar starkast hos människor. Att vara äkta, är så vackert. Med alla sina egenskaper som människa både de svarta, vita, röda, gröna, blå, bajsbruna, gula och rosa sidorna av våra komplicerade känsloliv. Det känns oerhört livsbejakande att läsa hennes bok, jag instämmer i allt du skriver Mia, tack för att du delar med dig.

Andra böcker jag varmt rekommenderar om man är intresserad av livet är alla böcker av Agnetha Nyholm Winqvist. De handlar om Feng Shui, jordläkning och energier. I dag ramlade det in två böcker av henne i brevlådan, den ena handlar om Feng Shui för trädgården och den andra om Feng Shui för själen. Det kanske låter flummigt men det är inga konstigheter. Underligt egentligen att man ofta får liksom bita sig i tungan när man kommer in på dessa mer eteriska områdena om energier, meditation, andlighet och alternativmedicin osv. Men det hänger säkert med sedan kloka kvinnor brändes på bål. Ha en härlig dag, nu ska jag slita mig från elburken och plantera en liten rolig bärbuske, tayberry en korsning mellan björnbär o hallon. Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar