tisdag 19 oktober 2010

Rörigt i röran

Låter som en omelett men jag talar bara om den gamla vanliga oredan. Hur lång tid ska det kunna tänkas ta innan mitt liv är så där härligt organiserat, putsat och fejat? Nej just det förmodligen aldrig. Varför längtar jag så efter det då? Jag är rätt övertygad att den yttre röran representerar den eventuella röran på insidan. Och jag vill inte vara så där korrekt där! Nej faktiskt så är det där som mina sköna ideér och inspiration kommer ur, mina humörsvängningar och passionerade uttryck också. Så det är väl bara att acceptera, gilla läget och plocka några fler leksaker från golvet. Och hålla tummarna stenhårt för att det en dag kommer någon med ett mer organiserat inre och hjälper mig att styra upp det där. Nu är det ju ingen rörig soptipp här hemma, det är väl ett "normalt" 3barnsfamiljshem, men jag har en lite dryg längtan efter det vackra hela tiden. Dessutom är jag helt såld på teorin om Feng Shui...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar