onsdag 20 oktober 2010

Jag blir hög på teater

Att spela teater är det mest magiska jag kan tänka mig. Att krypa in under sitt eget skinn för att hämta fram material till att ge liv åt en karaktär är så otroligt häftigt. Jag hittar nya egenskaper hos mig själv i en sådan process, det ger mer liv åt livet. Helt galet! Men jag upplever det så. Det är själva reptiden som är det allra roligaste, det är ju här allt föds och formas. Nu ska jag spela rövare i en uppsättning av "Folk och rövare i Kamomilla stad"och det är jätteskoj. Mycket att lära in och så eftersom det är en stor roll, men det kommer att bli en riktigt bra föreställning tror och hoppas jag. Jätteduktiga barn och ungdomar som är med.
Längtar även efter att få göra en mer "allvarlig" roll,(hur lät det egentligen?) längre fram, även om det är jättekul med barnteater så suktar jag efter Drama. Men det kanske kommer, annars får jag försöka skapa det.
Idag ska jag plugga hälsopedagogik hemma, missar en föreläsning idag men jag måste kurera förkylningen. Kanske en sväng till Göteborg imorgon, skulle gärna hitta en fin kappa och spana efter shyssta second hand butiker. Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar