måndag 1 augusti 2011

LCHF

Low Carb High Fat är min livsstil sedan drygt 2 veckor. Det innebär i korthet att jag äter fett iform av smör, grädde,goda såser, cocos, avocado,ostar, mejeriprodukter,nötter, protein iform av ägg, kött, fisk, väldigt lite kolhydrater iform av grönsaker och jag kan lova att jag saknar inte mjöl, socker, tillsatser som glutamat, spannmål, ris, potatis o pasta ett enda dugg! Jag är mätt hela tiden på ett skönt sätt, jag är 100%piggare, mitt humör som har kunnat svänga som värsta bergodalbanan är lungt o fint:) En bonus är också att min hud är babymjuk o jag känner mig faktiskt rätt lycklig. Första veckan kom en hel del omställningsbesvär(läs avgiftning)som huvudvärk, illamående, yrsel o trötthet. Men detta är övergående och beror på att kroppen får vänja sig att använda fett som bränsle istället för kolhydrater. Ett par kilo har lämnat min kropp som bonus o fler är att vänta. Det bästa är att jag kan tänka mig att LEVA så här:) Det är en befrielse att inte banta, det är en befrielse att må så här. Och jag känner att kroppen mår gott. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar