fredag 12 augusti 2011

Kycklingbullar med limegräddsås



Shit vilken god lunch! Jag gjorde kycklingburgare till middag igår men det blev så mycket smet så jag gjorde små "köttbullar" också. Kryddade med lime, vitlök, koriander o curry. Och vilken god lunch det blev, tillsammans med en sås på grädde, hönsbuljong, färsk koriander o basilika, lime o vitlök. Att skippa kolhydraterna är inget hinder i matlagningen, snarare blir man mer uppfinningsrik då det oftast går fortare att laga mat när man slipper skala potatis, koka ris eller pasta. Ofta får jag ju göra det ändå till barnen, men idag fixade Kingen "barnmaten"köttbullar, brunsås o hemgjort potatismos. Han har minsann blivit säkrare vid grytorna min lille man, och det känns himla skönt att dela lite mer på den biten. Förrut var jag väldigt allena vid spisen, men det tror jag mest berodde på att jag inte tillät någon annan att komma dit. Tur att man lär så länge man lever, blir ju lättare o roligare så:)

1 kommentar: