söndag 2 januari 2011

Dalarna

Undrar vad det ska hända för skit idag då? Kommentaren kommer från Masjävlar som jag såg igår kväll. Underbar film. Och helt på riktigt. Såg på extramaterialet där en av skådespelarna Kajsa Ernst berättade hur hon tyckte att regissören ville att hon skulle överdriva i sitt mimspel och ta ut agerandet så hon trodde det inte skulle bli trovärdigt. Och det är ju det som är så kul, dalfolket är ju så där. Och den sköna dialekten, den är ju som överdriven den med, haha. Jag längtade hem igår när jag sett filmen. Vet inte riktigt till vad, mina rötter är så uppdragna och trassliga, men något vred om i hjärteroten. Skulle kunna tänka mig att jobba på Masesgården, faktiskt. Stå och röra ihop ekologiska, biodynamiska vegorätter, meditera och ha motiverande samtal och mindfulness med rultiga små dalkulletanter. Fast det kanske är stressade stadsbor med tjocka plånböcker som åker dit. hur som helst skulle det vara härligt tror jag. Får väl starta mitt eget Masesgården här nere, flyttar ni hit då, mina fina kullor?Lotta du får utbilda dig till kroppsterapeut, Lisa du kan genom ditt turismkunnande dra hit folk från alla världens, eller Sveriges hörn och det ska vara helt ekologiskt som kretsloppshuset i Mörsil, wow vilken ide...

1 kommentar:

  1. Ja, varför inte? Är lite inne på hantverk just, men man kanske kan köra en kombo?

    SvaraRadera